Elektronikus ügyintézés indítható:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses?sourceUrl=ugyinditas
TÁJÉKOZTATÓ AZ E-ÜGYINTÉZÉSRŐL!
Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.
Az OHP-portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosítanak a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.
A szolgáltatás használatának feltételei:
- Bejelentkezés és bejelentkezés nélkül(Fontos! Bejelentkezés nélkül az űrlap csak nyomtatható és papír alapon benyújtható be) is elérhető a funkció.
Bejelentkezés nélkül is igénybe vehető funkciók:
- ÖNKORMÁNYZAT KERESŐ
- Űrlapkitöltés beküldés nélkül (ÜGYINDÍTÁS)
Bejelentkezés nélkül kikeresheti, megnyithatja és saját nevében kitöltheti, lementheti gépére és kinyomtatva akár postán is beküldheti a publikált űrlapot. Bejelentkezés nélkül az űrlapot nem tudja elektronikusan beküldeni. Képviselőként az űrlap bejelentkezés nélkül nem tölthető le.
Bejelentkezéshez kötött (online) funkciók (saját nevében vagy képviselőként eljárva, az egyes funkciók a kiválasztott szerepkörhöz kapcsolódnak):
- Elektronikus űrlap beküldése (ÜGYINDÍTÁS)
Elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével ügyet indíthat. Az űrlapot kikeresheti, megnyithatja, kitöltheti és be is tudja küldeni. - Mentett űrlapok elérése és megnyitása (MENTETT ŰRLAPOK)
A szolgáltatás használatával megnyithatók az elektronikus űrlapkitöltés során, még beküldés előtt Ön által a kiválasztott szerepkörben mentett űrlapok. - ÜGYKÖVETÉS
Itt tájékozódhat a folyamatban levő, elektronikusan indított ügye ügyintézési állapotáról. - ADÓEGYENLEG-LEKÉRDEZÉS
A szolgáltatás használatával lehetősége van az Ön, vagy az Ön által képviselt adózó helyi adóegyenlegének lekérdezésére a kiválasztott önkormányzati adóhatóságnál. - ADÓBEVALLÁSI INFORMÁCIÓK
A szolgáltatás használatával lehetősége nyílik a nyilvántartásában szereplő adóbevallások lekérdezésére. - ADÓK, DÍJAK, ILLETÉK BEFIZETÉSE
- A szolgáltatás használatával lehetősége nyílik az adó- és illetékfizetési kötelezettségeket elektronikus úton teljesítsen.
- FIZETÉSTÖRTÉNET
A teljesített befizetéseiről tájékozódhat. - Saját önkormányzatok kezelése (SAJÁT ÖNKORMÁNYZATOK)
Itt tekintheti meg és módosíthatja a kedvencnek, kiválasztottnak, illetve alapértelmezettnek jelölt önkormányzatok listáját.
Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:
Ügyindítás
Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat ügyeinek széleskörénél biztosított az elektronikus ügyintézéshez szükséges űrlap benyújtás az önkormányzati ASP rendszeren keresztül.
Ügy indításához az ELJÁRÁS MÓDJA mezőben válassza ki, milyen szerepkörben szeretne ügyet intézni.
- Saját nevemben
- Cég nevében
- Saját nevemben egyéni vállalkozóként
- Egyéni vállalkozó nevében
- Más természetes személy nevében
Az űrlap az ONLINE KITÖLTÉS gomb megnyomása után válik kitölthetővé. Kitöltése és beküldése után, a beküldés sikerességéről visszaigazolást kap a felhasználó az Űrlapkitöltő alkalmazás felületén, valamint a feladási igazolás megérkezik ügyfélkapus tárhelyére-, cég nevében eljáró felhasználó esetén – cégkapus értesítési tárhelyére (https://tarhely.gov.hu). A beküldő ügyfélkapus tárhelyre megérkezik egy zip kiterjesztésű állomány, mely tartalmazza a beküldött, elektronikusan aláírt űrlapot PDF formátumban, valamint a csatolmányokat.
Forrás: https://ohp-20.asp.lgov.hu/gyik_eonkportal